Tirlittan, tuo oli ensimmäinen mitä odotin jonkun sanovan. Olen miettinyt sitäkin. Toisinpäin asetelmia on vain nähnyt niin kauan ettei niitä edes kunnolla enää huomaa. Mikä sinänsä hätkähdyttää. Edelleen,minusta tuo on suloinen.Nuoren naisen lihalla myydään tuotteita paljon ronskimmin, kuten varmaan tiedät.
Minua häiritsi enemmän se, että yleensä jälleen kerran liitettiin erotiikka asiaan mihin se ei kuulu. Ihmettelin monasti mitä mainoksella yritettiin sanoa?
Vanhempi nainen ja nuori mies on ihan ok, itselläni kun on toinen 10 vuotta nuorempi jo menossa, ei siinä mitään. Mutta miten helvetissä se liittyy salaattiin tai muuhun tuoreempaan ruokaan.
Jos olisi mainostettu vanhemmalla miehellä ja nuorella naisella, kohu olisi ollut varmasti suurempi, koska siinä olisivat hekin nostaneet äläkän, jotka seuraavat mainonnan suhdetta mainostettavaan artikkeliin.
Tiettävästi kai on jo olemassa ennakkopäätöksiä siitä, että jos on yritetty myydä alastomuudella tuotetta johon alastomuus ei luontevasti liity, tämä on sopimatonta, koska siinä ikään kuin käytetään hyväksi tiettyjä kyseenalaisia keinoja.
Tarvitaanko erotiikka ruuan mainostamisessa, en tiedä, mainokset nyt ylipäänsä ovat niin epäinformatiivisia ja vetoavat vain mielikuviin ja kuviteltuihin tarpeisiin, mutta nuo Atria-mainokset ovat mielestäni tosi hauskoja. Ehkä siksi, että olen itse puumaiässä.
Tipu, en tiedä miksi, eikä oikeastaan kiinnostakaan. Erotiikalla ja kaikenlaisilla muilla mielikuvilla on myyty vaikka mitä maailman sivu. Tyhmää se on mutta luokittelen sen asiaksi johon voin aika vähän vaikuttaa ja joka nyt vaan on olemassa. Tuota filminpätkää ajattelen irti kontekstistaan. Nainen istuu puiston penkillä, syö salaattia ja antaa ajatustensa vaellella. Yhdeksän kymmenestä arvaisi hänen ajattelevan jotain ihan muuta - tilinpäätöstä, myyntilukuja, kanarianmatkaa, äidin palvelutaloon muuttamista. Sellaisiahan keski-ikäiset virkanaiset ajattelevat, eivät herkullisia hetkiä ihanan nuoren miehen kanssa, eikös niin´. Olikohan se Satun blogista josta luoin runon mummoista jotka kuoltuaan ovat sitä ja tätä kaunista lapsenlapsilleen - "mutta sitä ennen he ovat intohimoisia". Se ajatus minulle tuli mieleen vaikka mainoksen nainen on kaukana mummosta. Salaattia en miettinyt ollenkaan. Huono mainonnan kohde, siis :).
Susu, Hyundai oli tosi herkullinen...se on siis hyllytetty, mutta mietin että mikä ryhmä siinä älähtäisi ensin. Vanhemmat heteromiehet? Naiset? Nuoret heteromiehet? Homomiehet? Vai olisivatko kaikki suloisen yksimielisesti herne nenässä?
Mitä tuohon ikäjuttuun tulee, toivon että joskus tulee aika, ettei ikäero, kumpaankaan suuntaan ole enää mikään The Juttu. Utopiaa, varmaan.
Juuri siksi. Jos mainosta ei pysty loogisesti liittämään mainostettavaan tuotteeseen, se ei aja asiaansa. Paitsi ehkä keskustelun herättäjänä. Ja asenteiden muokkaajana.
Vähän on vaikea kuvitella mikä saa ihmisen valittamaan tästä nyt hyllytetystä mainoksesta, mutta ei niistä kaikista tuhannesta ja sadasta muusta mainoksesta, joissa myydään jotain nuoren naisen paljaalla pinnalla.
Tässä toinen hyllytetty mainos. http://www.youtube.com/watch?v=PjuamNkZ5YQ Jos olisi tuollainen pesukone, niin voisin oikeastaan itse hyökätä sinne :-D
No,Tipu, tässä kohtaa se toimi juuri siten, keskustelun herättäjänä. Ja mieti miten paljon Atria sai ilmaista mainosta keskustelua herättämällä. Ulla sanoi hyvin, ne tuhat ja sata mainosta joita myydään naisen kropalla eivät herätä mitään koska niihin on turruttu.Toisaalta, palautteessa on enemmän paheksuttu naisen haaveilua "pojasta" kuin nuoren miehen esineellistämistä. Eli taas kerran se on nainen joka, jne. (mutta pesukonelinkki ei antanut mitään, Ulla. *menee googlettamaan washing machine commercial banned*)
Niin, riippuu tietysti kuinka ajattelukyvyttömiä ihmiset ovat. Itse en sen enempää tai vähempää tule ostamaan kyseisiä Atrian tuotteita, koska en miellä sitä koko mainokseen.
Mutta kummalliset ovat ihmismielen tiet, mainonnan ja kulutuksen suhteen eritoten.
Tutkittiinhan sitä jo aikoinaan, että jos pantiin kahteen koriin juustoa, samanhintaista, mutta toiseen kyltti "Alennuksella", ihmiset ostivat siitä, katsomatta edes hintaa. Eli..
No tämä taas meni vähän asian sivusta, mutta sikäli puoltaa paikkaansa, että jos puhe oli ihmisen ja mainonnan sekä mainonnan ja myytävän artikkelin suhteesta toisiinsa..
Minusta mainos on ratkiriemukas! Aivan sama onko sillä yhteyttä salaattiin, puistonpenkkiin tahi polkupyörään! Se on jokatapauksessa hauska, ja olen iloinen naisen puolesta, jolla tuntuu olevan asiat mukavasti mallillaan. Sama pätee Huyndai-mainokseen. Jos joku oikeasti närkästyy mainoksessa olevista asioista, voi laittaa telkkarin kiinni siittä PIM-napista. Kuka ylipäätään uskoo mainoksiin?? Minusta ois sopivampaa paheksua vaikka jotain tähdellisempiä asioita.... Ei tätä maailmaa paranneta tiukkapipoisella pah-pah-mentaliteetilla, vaan luulisin jopa, että vähemmän kärttyset sormenheristäjät saavat tähän arkipäivään enemmän hyvää aikaiseksi, kuin kaikenmaailman Justiinat!
Minunkin mielestä maisnos oli kiva. Ensimmäisellä katselu kerralla hieman hämmästyin, mutta toisella (kun juoni oli selvä) mainos oli mminusta kiva! En ymmärrä miksi nyt taas vauhkotaan tästäkin. Toisaalta sen esityshän on loppunut. Sääli.
Ja, juu, en minäkään oikein sitä salaattia mainosta nähdessäni ajatellut:D
Jos asetelma olisi ollut toisinpäin.. oliskohan haloo noussut? piiu
14 kommenttia:
Mitäpäs jos näyttelijöiden iät olisivatkin toisinpäin? Olisiko sillä vaikutusta "nokkiintuneiden" määrään...?
Tirlittan, tuo oli ensimmäinen mitä odotin jonkun sanovan. Olen miettinyt sitäkin. Toisinpäin asetelmia on vain nähnyt niin kauan ettei niitä edes kunnolla enää huomaa. Mikä sinänsä hätkähdyttää.
Edelleen,minusta tuo on suloinen.Nuoren naisen lihalla myydään tuotteita paljon ronskimmin, kuten varmaan tiedät.
Ja jatketaan teemaa:
http://www.youtube.com/watch?v=9ii7N0Vdr-M
Tätä ei kyllä koskaan julkaistu
Minua häiritsi enemmän se, että yleensä jälleen kerran liitettiin erotiikka asiaan mihin se ei kuulu. Ihmettelin monasti mitä mainoksella yritettiin sanoa?
Vanhempi nainen ja nuori mies on ihan ok, itselläni kun on toinen 10 vuotta nuorempi jo menossa, ei siinä mitään. Mutta miten helvetissä se liittyy salaattiin tai muuhun tuoreempaan ruokaan.
Jos olisi mainostettu vanhemmalla miehellä ja nuorella naisella, kohu olisi ollut varmasti suurempi, koska siinä olisivat hekin nostaneet äläkän, jotka seuraavat mainonnan suhdetta mainostettavaan artikkeliin.
Tiettävästi kai on jo olemassa ennakkopäätöksiä siitä, että jos on yritetty myydä alastomuudella tuotetta johon alastomuus ei luontevasti liity, tämä on sopimatonta, koska siinä ikään kuin käytetään hyväksi tiettyjä kyseenalaisia keinoja.
Tarvitaanko erotiikka ruuan mainostamisessa, en tiedä, mainokset nyt ylipäänsä ovat niin epäinformatiivisia ja vetoavat vain mielikuviin ja kuviteltuihin tarpeisiin, mutta nuo Atria-mainokset ovat mielestäni tosi hauskoja. Ehkä siksi, että olen itse puumaiässä.
Kerrassaan riemastuttava oli tuo Huyndai-mainos.
Tipu, en tiedä miksi, eikä oikeastaan kiinnostakaan. Erotiikalla ja kaikenlaisilla muilla mielikuvilla on myyty vaikka mitä maailman sivu. Tyhmää se on mutta luokittelen sen asiaksi johon voin aika vähän vaikuttaa ja joka nyt vaan on olemassa.
Tuota filminpätkää ajattelen irti kontekstistaan. Nainen istuu puiston penkillä, syö salaattia ja antaa ajatustensa vaellella. Yhdeksän kymmenestä arvaisi hänen ajattelevan jotain ihan muuta - tilinpäätöstä, myyntilukuja, kanarianmatkaa, äidin palvelutaloon muuttamista. Sellaisiahan keski-ikäiset virkanaiset ajattelevat, eivät herkullisia hetkiä ihanan nuoren miehen kanssa, eikös niin´.
Olikohan se Satun blogista josta luoin runon mummoista jotka kuoltuaan ovat sitä ja tätä kaunista lapsenlapsilleen - "mutta sitä ennen he ovat intohimoisia". Se ajatus minulle tuli mieleen vaikka mainoksen nainen on kaukana mummosta.
Salaattia en miettinyt ollenkaan. Huono mainonnan kohde, siis :).
Susu, Hyundai oli tosi herkullinen...se on siis hyllytetty, mutta mietin että mikä ryhmä siinä älähtäisi ensin. Vanhemmat heteromiehet? Naiset? Nuoret heteromiehet? Homomiehet? Vai olisivatko kaikki suloisen yksimielisesti herne nenässä?
Mitä tuohon ikäjuttuun tulee, toivon että joskus tulee aika, ettei ikäero, kumpaankaan suuntaan ole enää mikään The Juttu. Utopiaa, varmaan.
Minä kyllä paheksun tollaisia puumanaisia Wallan Waltavasti! Joten kai minä sitten paheksun tuota mainostakin... ;-)
Hyvä Satu. Minä arvasin että sinä paheksuisit. Joku roti se olla pitää! :D
Juuri siksi. Jos mainosta ei pysty loogisesti liittämään mainostettavaan tuotteeseen, se ei aja asiaansa. Paitsi ehkä keskustelun herättäjänä. Ja asenteiden muokkaajana.
Vähän on vaikea kuvitella mikä saa ihmisen valittamaan tästä nyt hyllytetystä mainoksesta, mutta ei niistä kaikista tuhannesta ja sadasta muusta mainoksesta, joissa myydään jotain nuoren naisen paljaalla pinnalla.
Tässä toinen hyllytetty mainos.
http://www.youtube.com/watch?v=PjuamNkZ5YQ Jos olisi tuollainen pesukone, niin voisin oikeastaan itse hyökätä sinne :-D
No,Tipu, tässä kohtaa se toimi juuri siten, keskustelun herättäjänä. Ja mieti miten paljon Atria sai ilmaista mainosta keskustelua herättämällä.
Ulla sanoi hyvin, ne tuhat ja sata mainosta joita myydään naisen kropalla eivät herätä mitään koska niihin on turruttu.Toisaalta, palautteessa on enemmän paheksuttu naisen haaveilua "pojasta" kuin nuoren miehen esineellistämistä. Eli taas kerran se on nainen joka, jne.
(mutta pesukonelinkki ei antanut mitään, Ulla. *menee googlettamaan washing machine commercial banned*)
Niin, riippuu tietysti kuinka ajattelukyvyttömiä ihmiset ovat. Itse en sen enempää tai vähempää tule ostamaan kyseisiä Atrian tuotteita, koska en miellä sitä koko mainokseen.
Mutta kummalliset ovat ihmismielen tiet, mainonnan ja kulutuksen suhteen eritoten.
Tutkittiinhan sitä jo aikoinaan, että jos pantiin kahteen koriin juustoa, samanhintaista, mutta toiseen kyltti "Alennuksella", ihmiset ostivat siitä, katsomatta edes hintaa. Eli..
No tämä taas meni vähän asian sivusta, mutta sikäli puoltaa paikkaansa, että jos puhe oli ihmisen ja mainonnan sekä mainonnan ja myytävän artikkelin suhteesta toisiinsa..
Minusta mainos on ratkiriemukas!
Aivan sama onko sillä yhteyttä salaattiin, puistonpenkkiin tahi polkupyörään!
Se on jokatapauksessa hauska, ja olen iloinen naisen puolesta, jolla tuntuu olevan asiat mukavasti mallillaan.
Sama pätee Huyndai-mainokseen.
Jos joku oikeasti närkästyy mainoksessa olevista asioista, voi laittaa telkkarin kiinni siittä PIM-napista.
Kuka ylipäätään uskoo mainoksiin??
Minusta ois sopivampaa paheksua vaikka jotain tähdellisempiä asioita....
Ei tätä maailmaa paranneta tiukkapipoisella pah-pah-mentaliteetilla, vaan luulisin jopa, että vähemmän kärttyset sormenheristäjät saavat tähän arkipäivään enemmän hyvää aikaiseksi, kuin kaikenmaailman Justiinat!
Minunkin mielestä maisnos oli kiva. Ensimmäisellä katselu kerralla hieman hämmästyin, mutta toisella (kun juoni oli selvä) mainos oli mminusta kiva! En ymmärrä miksi nyt taas vauhkotaan tästäkin. Toisaalta sen esityshän on loppunut. Sääli.
Ja, juu, en minäkään oikein sitä salaattia mainosta nähdessäni ajatellut:D
Jos asetelma olisi ollut toisinpäin.. oliskohan haloo noussut?
piiu
Lähetä kommentti