lauantai 12. joulukuuta 2009

Narratologisia yksiköitä, my ass!

Ysivitonen, Ysiseiska ja Nollakakkonen ovat olleet kohta vuorokauden kotoa poissa, isosiskolassa siis. En minä tiedä mitä muut vanhemmat kaksin tekevät mutta me olemme pakkailleet joululahjoja, katsoneet elokuvan (Tyttö joka leikki tulella), juoneet punaviiniä, siivonneet, viritelleet jouluvaloja ja ennen kaikkea laiskotelleet.

Tällaista tulee arkemme olemaan tulevina vuosina. Ihan omituiselta tuntuu. Minä, joka en ole koskaan ollut äänitapettien ystävä huomasin haluavani kuunnella radiota! Nyt soivat joululaulut niihin erikoistuneelta radiokanavalta. Mies torkkuu sohvalla.

Laiskahkosti olen myös naputellut tilausnovellia ja tehnyt proosamuistiinpanoja. Mutta rairuohontuoksuinen kevätnovelli on yhtä mielenkiinnoton kuin se faktaksi tarjottu tieto että kertomus koostuu useista narratologisista yksiköistä. Narratologisista yksiköistä?? Haloo! Minä siis olen vain tehnyt jatkumoa narratologisista yksiköistä kun olen kirjoittanut tarinoita? Vähintäänkin kummalliselta tuntuu mokoma väite - mutta eiköhän se riitä että tiedän kuka näin väittää? Ei tarvitse uskoa, eihän?

1 kommentti:

Celia kirjoitti...

Narratologiset yksiköt kuulostaa tässä lähinnä matalamielisen yksilön kirosanalta. :P