maanantai 19. tammikuuta 2009

Rakastan minua koska...

Huom! Tämä on Satun blogista varastettu meemi. Satun ystävä Gina haastoi Satun kirjoittamaan rakkauskirjeen itselleen ja laittamaan jutun sitten eteenpäin.

Minä varastan idean tässä ja nyt. Meinaan tuo on vaikea. Vaikeampi kuin tunnustaa heikkouksiaan ja puutteitaan, paljastaa omituisuuksiaan, tjms.

Mutta. Miksi minä olen ihana ihminen. Viisi asiaa:

1. Haluan sinnikkäästi pitää kiinni uskosta että maailma on hyvä ja ihmiset hyviä pohjimmiltaan. Eli jääräpäinen optimisti.

2. Minun on helppo nähdä toisen ihmisen kauneus. Ulkoinen ja sisäinen. Minun on helppo myös sanoa nämä tälle ihmiselle.

3. Olen oppinut suurimmasta osasta virheitäni. Varmasti on kehiä joissa kierrän ikuisesti mutta kunhan opin tunnistamaan ne tai joku ne minulle osoittaa, on aika käydä niidenkin kimppuun.

4. Uskon että loppuelämäksi riittää opittavaa. En ole koskaan valmis ja se on yksinomaan positiivinen asia. Tähän sisältyy loputon, positiivinen uteliaisuus ja elämän ihmettely.

5. Vaikka kuinka saisin turpaani, nousen ylös. Lopulta. En jää tuleen makaamaan.

Hyvänen aika...ei se ollutkaan vaikeaa...

1 kommentti:

Lippis kirjoitti...

Hitto.

Kiinnostuin välittömästi - ja mietin sit pikkutunneille. Tulematta hullua hurskaammaksi.

Ei se kuulkaa ole niin helppoa kehua itseään uskottavasti. Varsinkin asioista jotka todella olis kehumisen arvoisia.

Heti alkaa vähätellä että "onks toi ny muka sellanen ominaisuus joka oikeesti on hyvä" ja monissa asioissa on monta puolta. Monasti perusaie voi olla hyvä, mutta siitä kuoriutuu ihan jotain muuta tjtn.

Yritän pähkiä kuitenkin teeman kanssa ja eiköhän se ilmesty minunkin blogiini aikanaan riemastuttamaan pikkuystäviäni..

Kiitos jo etukäteen kaikille.