perjantai 1. toukokuuta 2009

Niin paljon mahtuu vapunaattoon

Ystäviä, uusia ja vanhoja. Hyvää syötävää ja juotavaa. Lämmön ja läheisyyden tunteita, riemua siitä että ikätoverin elämän suunta voi kääntyä parempaan keski-iässä. Mies jota olen satunnaisesti tavannut perhejuhlissa ja jota olen pitänyt fiksuna ja mukavana mutta sulkeutuneena, nauroi eilen uuden rakastettunsa kainalossa enemmän kuin ikinä olen nähnyt. Elämäniloa joka melkein nosti kyyneleet silmiin.

Joo, ja pari mustelmaa, mitäs kaaduin parkettilattialla selälleni. Kuohuviinillä ja punaviinillähän ei toki voinut olla osuutta asiaan, eihän?

Mustelmista viis, hauskaa oli. Nämä vaput paranevat kuin viini vuosi vuodelta. Kiitos ja halaus kaikille asianosaisille!

Nyt vapunpäivänä olen naputellut tekstiä ja nauttinut ajatuksesta että ensi viikko on minun. Minun, minun, minun.

Tosin puoli-ihmispaikassa on näköjään muitakin kuin minä jotka eivät ehkä ole kovin kokeineita työssään. Lopputilini kirjautui vasta tänään pankkiin. Eikä siinä ollut lomakorvauksia kuten olisi kuulunut.
Oli aika epämiellyttävä yllätys eilen kun tili oli yhtä kuiva kuin edellisenä päivänä. Vapunaatto, pyhiä tulossa. Ja on se aika helevetin noloa muistuttaa esimiestään (siis naistaan) siitä että hei, mites mun liksa. Ja kuulla samanlaisia, ainiin ja joojookohta-vastauksia kuin lapselta joka ei tahdo siivota huonettaan...kolme kertaa jouduin nykäisemään hihasta ennen kuin mitään tapahtui. Argh.

Takaisin fiktion pariin. Hyvää vapunjatkoa kaikille!

4 kommenttia:

SusuPetal kirjoitti...

Tylsää tuollainen palkkamoka ja että joutuu siitä sanomaan monta kertaa.

Mutta vappusi kuulosti hauskalta ja mustelmatkin paranevat :)

Aurinkoista ja inspiroivaa omaa viikkoa!

Anonyymi kirjoitti...

kiäh! jot siulla si ommaa viikkoo ny pukkaa
jokos siält löötys se miun kohveehetki jostki
kohtaa???

Kivvaa siul oo olluna ja ei ikuna oo sampa ja
viinin vika jos kuatuu. On olluna liijan liulas
lattija, nii se männöö.

Aurinkoisii päivilöit Pirrelö

Reine kirjoitti...

Pirre, ehtii toki. Naputteluruuhkaa on maanantai-tiistai sen verran että jos katsottaisiin keskiviikosta eteenpäin. Paikka oli hyvä joten sitä ehdotan!

TIPILIININ SIRKUTUKSET kirjoitti...

Kato siin hakaniämesä on se taiteilijakahvilakkii jos niiko muu ei tuu miälee. Ja varmast löötyy muitki paikkoi.

Jot soppii loppuviikkoki oikke hyvin. Miul muanantakina jalakahoitaja.

Nut nählää si ko siul soppii. Ukkoki on täl hetkel mukavasa kunnossa.

Halirutistus Pirre