lauantai 16. toukokuuta 2009

Allergiaa vai sikainfluenssaa?

Höh. Pari viikkoa olen yskinyt, etenkin öisin. Olen pistänyt koivun kukinnan piikkiin ja napsinut niitä reseptiantihistamiineja. Resilarilla yritin taltuttaa yskimistä kunnes googletin sen. Ehkä jätän väliin - löytyy melkein enemmän viihdekäyttö- kuin yskänhoitovinkkejä. Minä kun pidin sitä vain yskänlääkkeenä ja googletin lähinnä koska halusin katsoa yhteisvaikutukset beetasalpaajan, tyroksiinin ja antihistamiinien kanssa. Mutta tuon Resilarin vaikuttava aine on ilmeisesti aika...hm, tujua. Ilmankos sen mainoksetkin ovat kadonneet telkkarista, kun jotkut fiksut ovat löytäneet siitä päänsekoitusrohtoa. Sotkee muuten vatsankin jos sellaisenaan juo (sorbitoli)

Minä en kuitenkaan enää uskalla, ties mille tripille singahtaisin kun pohjalla on tämä säännöllinen lääkecocktail.

Mutta onko tämä nyt sitten kuitenkaan allergiaa? Aamu oli aika kamala; pää ja lihakset kipeät, nenä vuotaa ja keuhkot tuntuvat jotenkin raastimella vedellyiltä. Vielä kun Ysivitonen on flunssaisen oloinen ja nuutunut. Että olisko sittenkin jotain kevätflunssaa, ehkei kuitenkaan sikasellaista..

Niin tai näin, olisi ihan kiva nukkua yönsä yskimättä.

3 kommenttia:

Lippis kirjoitti...

Algeriaa? Katupölyä? Koleat ilmat - auringonpaiste?

Itse saan yleensä joka kevät tähän aikaan jonkin asteisen reaktion, syytä ei koskaan ole löydetty. Tosin ei ole järin tutkittukaan.

Oletko muuten nenään kokeillut sarvikuonoa? Suolaliuosta nenän kautta kätevän kapistuksen kautta. Auttaa. Ainakin minulla. Puhdistaa nenän.

P.S.

Koetitko muuten soittaa minulle eilen vakain tuumin ja harkiten? Kännykkäni valaisee minua että numerostasi on soitettu, mutta syytä ei selvillä vieläkään. Koetin soittaa takaisin, mutta joko et vastannut tai kännykkä katkaisi puhelun. Tai ei hälyttänyt lainkaan. Prkln liukukytkin, näjetsen..

Reine kirjoitti...

Tipu, pistin just virrat kännykkään vaihdettuani akun. Eli sinäkö se sitten olit, puhelin pärähti eilen illalla kolmesti ja kahdesti taisin huudella tyhjyyteen. Mutta missä oli teksti: "Tipu soittaa..."

Niin ja joo, olen näköjään soittanut sulle eilen joskus ennen kuutta, kertoo tapahtumaloki puhelimessa. Vahinko tällä kertaa, olette peräkkäin esikoistyttären kanssa luettelossa...anteeksi turha pähkäily.

Lippis kirjoitti...

Juu ei mitään, joskus niinkin. Minä taas katkaisin soiton kun arvelin ettet vastaa.. =)

Ilmeisesti sinun tapauksessasi kannattaa antaa soittaa pitempään.

Olisin vain samalla soitolla kysellyt jäsen M:n ja meidän yhteismiitistä, että onko ideoita paikan ajan tai sisällön suhteen?

M:lle käy vasta työajan jälkeen, sen muistan sanoneen. Minulle käy periaatteessa milloin vain ja kuluvan kuun viimeinen viikko olisi täysin vapaa koko päivän. Jos sinulle sopisi, voitaisiin ottaa varaslähtö kahdestaan M:a odotellessa..?

Että miltäs kuulostaisi?