keskiviikko 20. lokakuuta 2010

Pimeyskö se vai mikä..

saa allekirjoittaneen kaipaamaan pyjamapäiviä. Monikossa.
Aamu valkenee joskus vähän ennen kahdeksaa,toistaiseksi. Taivas tänään töihin mennessä tumman lyijyn värinen,tuuli riepotteli lehtiä ympäriinsä. Ihmiset kulkivat kuin myrskyä odotellen. Enkä nyt tarkoita tulipalokiirettä vaan sitä hetkeä kun kaikki on rahdattu myrskykellariin ja on se viimeinen rauhallinen hetki,jolloin katsotaan kaukaisuuteen, että mitä vauhtia se sieltä onkaan tulossa. Ja sulkeudutaan itsekin sinne kellariin. Sellaisia ilmeitä näkyi vähän kaikilla ja sellainen olo oli itsellä.
Pitkät yöunet eivät tuoneet levännyttä aamua vaan päänsäryn ja kaipuun peiton alle. Minä sitten typistin työpäivää varastolla sekä alusta että lopusta - siitä tuo paikka on ihana että sen tosiaan voi tehdä tahtoessaan. Ja sain mukavasti torkahdettua ennen Ysiseiskan vanhempainiltaa.
Seuraa häpeällinen tunnustus. Minä käyn vanhempainilloissa nykyisin vain siksi että osapuolet näkevät että välitän. Ihan oikeasti, se on yhtä mielenkiintoinen kuin työvoimatoimiston alkuinfo. Vanhempainvartit ja oman luokan illat ovat asia erikseen, nuo yleiset vanhempainillat osaa ulkoa jo vuosien takaa ja kaikki info mitä niistä saa on luettavissa paperisesta vuositiedotteesta jääkaapin seinältä tai Wilmasta. Että tässä(kin) asiassa olen kelvoton äiti.
Tai sitten oikein hyvä äiti jos toisin päin ajatellaan - poika on niin tärkeä ja rakas että suostun hänen takiaan lusimaan tilaisuuksia joissa ei minun mielestäni ole mitään itua...heh, taidankin ryhtyä ajattelemaan näin.
Pokkari ei nyt kulje. Näppäimistö jumittaa ja taustahälyä on ihan liikaa. Kiusaus valvoa myöhään kirjoittamassa on suuri mutta tuleeko siitä mitään, on sitten toinen juttu. Pimeys imee minusta ison annoksen aloitekykyä, osan objektiivisuutta, mittavan määrän myötätuntoa ja koko kuormallisen kärsivällisyyttä. Tekisi niin mieli vain heittäytyä sohvalle vellomaan ja katsomaan tallennuksista kaiken maailman sarjoja..

5 kommenttia:

SusuPetal kirjoitti...

Pimeys rasittaa, olisi todellakin hauska viettää pyjamapäiviä, loikoilla sohvalla, katsoa teeveetä aamukolmeen, nukkua puoleen päivään...

Hei, minähän puhun paratiisista!

(kiitos kommentistasi koskien Sairaalapäiväkirjaa. Vieläkö olet samaa mieltä, kun punaviini ei enää puhu :))


Jaksuja.

Anonyymi kirjoitti...

Mua surettaa se, ettet sä oikeasti (aikuisista) ihmisistä välitä, et vastaile kellekään, et huomioi mitenkään. Kaikki huomio pitäisi olla sinussa. Oli se kärjistetty sanottu, mutta sanottu mikä sanottu. Tää kaikki on jotain näennäis-huomiotkaa-mua-tiikkaa.

Reine kirjoitti...

Susu, kirjoitan kunnon arvostelun kyllä,koska, punaviinillä tai ilman, olen samaa mieltä.

Rajuja väitteitä Anonyymi. Faktoja todisteeksi? Vai olisiko peräti rohkeutta laittaa nimi alle? Minä bloggaan omalla nimelläni vaikka se on sen verran harvinainen että siitä minut tunnistaa. Kerro kuka olet ja perustele väitteesi.

Anonyymi kirjoitti...

Minun nimeni on Kusi Sukassa. Rohkeus ei ole edes toinen nimeni. Jos et esittelemättä ymmärtämään, et varmaan esittelyjen jälkeenkään ymmärtäisi.

Reine kirjoitti...

Sukassa; on se rohkeus ainakin kolmas tai neljäs nimi kuitenkin, rohkeuden puuttumisen myöntäminen on rohkeutta sekin.
Ehkä en tosiaan ymmärrä.Kaksi väitettä esitit - etten oikeasti välitä, että olen huomionkipeä.
Aloitetaan siitä helpommasta eli huomionkipeydestä. Jos julkisen blogin pitäminen on huomionkipeyttä, niin sitten olen huomionkipeä. Meitähän täällä blogistaniassa riittää. Ei tätä lukea tarvitse jos ahistaa. Voi mennä pois.
Välittämiseni sitten - sen tiedän vain minä itse. Toki voi teksteistäni tehdä johtopäätöksiä,että kenestä minä välitän ja kenestä en, mutta kannattaako,oikeasti?
Jokin tässä kommentissa pisti miettimään että taidan tuntea sinut livenä ja olen varmaan jotenkin loukannut sinua. Se nostaisi tämän välittämiskysymyksen ihan uudelle tasolle jota ei blogissa viitsi enempää rätviä. Mutta jos et halua keskustella niin aina voit purkaa anonyymina tänne. Katsotaan mitä tapahtuu.